Tesla падна до четвърто място, Toyota пак е най-скъпата автомобилна марка

Пред американската марка се наредиха още Mercedes и Hyundai, а причината за отстъплението на Tesla е старата моделна гама

Toyota CHR

Toyota

Л ичното богатство на Илон Мъск се увеличи драстично през 2024 г., но същото не може да се каже за стойността на автомобилния производител, който той ръководи. Стойността на Tesla е намаляла с 26% според доклада Brand Finance за 2025 г., което й отрежда четвърто място сред автомобилните марки.

Brand Finance оценява общата стойност на Tesla на $43 млрд., спад от $58,3 млрд. през 2024 г. и $66,2 млрд. през 2023 г. Този спад позволява както на Mercedes, така и на Hyundai да изпреварят Tesla.

Сега Mercedes държи второто място с оценка от $53 млрд. (въпреки спад от 11%), докато Toyota остава далеч напред като най-ценния автомобилен бранд с $64,7 млрд. - това са впечатляващите 23% повече.

Изчисленията на проучването не се основават само на производство или продажбите, но също така вземат предвид обратната връзка от хиляди проучвания, предназначени да подчертаят отношението към марките, както и лицензионни споразумения и др.

Brand Finance предполага, че остарялата моделна гама на Tesla е отчасти виновна за спада, както и нейният противоречив шеф, чиито дейности и мнения извън автомобилната индустрия, включително в света на политиката, се оказаха поляризиращи. Само тази седмица Мъск предизвика вълна от противоречия с жест, който направи, който някои изтълкуваха като нацистки поздрав по време на встъпването в длъжност на президента Тръмп.

„Има хора, които го смятат за прекрасен, но много, които не го правят“, каза изпълнителният директор на Brand Finance Дейвид Хей пред CNBC. „Ако купувате електрически автомобили, неговата персона е много вероятно да повлияе на мнението ви дали искате или не да купите една от колите на неговата компания, но това е само един от многото фактори.“

Има много интересен показател, който най-общо може да се определи като „резултатът за обмисляне“, което представлява вероятност да купи колите й, падна от 21 на 16% в Европа, където беше надминат от Mercedes и голямата му китайска заплаха BYD.

Проучването на Brand Finance не разглежда само производителите на автомобили, но и марки от всички области, много от които са оценени като много по-ценни дори Toyota. Докато Tesla се класира на 36-то място в генералното класиране (от 18-то през 2024 г. и 9-то през 2023 г.), Mercedes е 23-то (17-то през 24-та година), а Toyota 18-то (19-то през 2024-а), в първите 17 места няма автомобилни брандове.

Като цяло Apple зае първото място с оценка от $574,5 млрд., следвана от Microsoft с $461,1 млрд., Google с $413 млрд., Amazon с $356,4 млрд. и Walmart, завършващ се в Топ 5 със $137,2 млрд.

Източник на статията: carscoops.com

Toyota най-скъпа автомобилна марка най-скъп бранд Brand Finance